محل استفاده از قرنیز

در طول دوره های زمانی مختلف ، قرنیزها شامل چندین طرح با کارایی متفاوت برای داخل و خارج از ساختمان ها بوده اند. این قرنیزها گاهی اوقات ساده و یا با خطوط افقی و طرح های هندسی مورد استفاده قرار می گرفتند. اما به تدریج و در طول زمان سبک و محل استفاده از قرنیز ها تغییر کرده است. به طوریکه هم اکنون انواع قرنیز از قرنیز لوکس و مدرن تا قرنیزهای کلاسیک با جنس های مختلف نظیر قرنیز سنگی ، قرنیز چوبی ، قرنیز پلی استایرن و … در بازار وجود دارد.

محل استفاده از قرنیز

قرنیزها همچنان به عنوان یک عنصر مهم در معماری و طراحی داخلی شناخته می شوند. آنها می توانند عملکردهای مختلفی را برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی خانه شما داشته باشد. در ادامه در خصوص قرنیز  و محل استفاده از قرنیز بیشتر توضیح خواهیم داد.

محل استفاده از قرنیز کجاست؟

قرنیز در اصل یک سازه افقی است که در گذشته ها بیشتر به عنوان یک قالب تزئینی برای خارج از ساختمان های یونان باستان استفاده می شد تا آب باران را از ساختمان دور کند و هم به زیبای نمای خارجی ساختمان بیافزاید. اما امروزه قرنیز یک راه ساده و مقرون به صرفه برای لوکس جلوه دادن هر فضایی در داخل خانه شما محسوب می شود. شما به کمک قرنیز می توانید یک سبک جدید به خانه خود اضافه کنید. محل استفاده از قرنیز معمولا در پایین دیوارها و محل تلاقی کف با دیوار است.

به این ترتیب قرنیزها در امتداد پایین دیواره های خانه ها اجرا می شوند به صورتی که محل اتصال دیوار و کف را پر می کنند. قالب های قرنیز در حال حاضر در طیف گسترده ای از طرح ها و سبک ها موجود هستند. قرنیز پلی استایرن یک قرنیز لوکس و رایج برای تغییر دکوراسیون خانه های امروزی است و علاوه بر جلوه بصری زیبا و شیک ، مزایای مختلف دیگری را نیز برای صاحب خانه به همراه دارد. برای مثال قرنیز پلی استایرن از کیفیت خوبی برخوردار بوده و به راحتی تمیز می شود. این نوع ابزارهای دکوراتیو نه تنها به محافظت از دیوار در برابر ضربه مبل یا جاروبرقی کمک می کنند ، بلکه جلوه ای تزئینی و تمام شده به فضای داخلی خانه شما می بخشند.

محل نصب قرنیز

علاوه بر این قرنیز پلی استایرن ضد آب و عایق رطوبت است و در نتیحه از نفوذ آب به دیوار جلوگیری می کند. خاصیت آنتی باکتریال و ضد حشره قرنیز پلی استایرن نیز یکی دیگر از ویژگی های محبوب این قرنیزها به خصوص برای خانم های خانه است که نظافت محیط برایشان بسیار مهم می باشد.

خرید انواع قرنیز لوکس و کاربرد آنها در دکوراسیون

هنگامی که نوبت به اتمام دکوراسیون داخلی یک خانه می رسد ، قرنیز ها معمولا آخرین ابزارهای دکوراتیوی هستند که برای تکمیل جزئیات طراحی فضا مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع بعد از نصب انواع دیوارپوش و دیوارکوب و همینطور نصب کفپوش ها و کابینت ها ، نوبت به نصب قرنیزها می رسد که نقش بسیار مهمی در ظاهر خانه و بعد دادن به فضا دارند. می توان گفت قرنیز ها ارتباط بصری و فیزیکی مناسبی را بین دیوارها و کف های مجاور آن فراهم می کنند.

به لطف نقش موثر قرنیزها به عنوان یک عنصر مهم در دکوراسیون داخلی ، این ابزارهای دکوراتیو در انواع ، اندازه ها و سبک های مختلفی نظیر قرنیز پی وی سی و قرنیز پلی استایرن وجود دارند. قرنیزهای پلی استایرن  از دوام و مقاومت بالاتری در برابر رطوبت برخوردار هستند، بنابراین برای مناطقی با آب و هوای مرطوب مناسب تر می باشند.

مناسب ترین قرنیز برای دکوراسیون خانه شما کدام است؟

از لحاظ تاریخی ، سبک و جنس قرنیز ها بیشتر از سبک خانه ها پیروی می کند ، اما این روزها استفاده از انواع قرنیز لوکس و شیک بسیار عمومی و رایج شده است.

انتخاب قرنیز مناسب به جنبه های مختلفی از جمله سبک خانه ، ارتفاع سقف ، وسایل خانه ، جنس قرنیز و بودجه شما بستگی دارد. مثلا اگر ظاهری مینیمالیستی را در فضای خانه خود ترجیح می دهید می توانید سبک قرنیز ساده و سفید مثل قرنیز پلی استایرن سفید را انتخاب کنید. رنگ سفید انتخابی کلاسیک است اما شما می توانید با ایجاد تضاد در رنگ دیوار و قرنیز یک دکوراسیون لوکس و جذاب ایجاد کنید. انتخاب یک قرنیز لوکس و شیک با خطوط مرتب و برجستگی های موازی نیز می تواند یک راه حل عالی برای داشتن یک سبک و ظاهر آراسته برای خانه باشد.

یک نکته دیگر در خصوص ارتفاع قرنیز است. ارتفاع قرنیز می تواند تأثیر قابل توجهی در ظاهر و سبک خانه شما داشته باشد. ارتفاع قرنیز باید متناسب با ارتفاع دیوار باشد. به یاد داشته باشید حفظ تعادل در انتخاب انواع ابزارهای دکوراتیو مثل دیوارپوش ، دیوارکوب و قرنیز ها کلیدی است. بنابراین هنگام تغییر دکوراسیون خانه و در هنگام خرید محصولات دکوراتیو حتما تعادل میان رنگ و طرح آنها را در نظر بگیرید.