یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

تابلو معرق چوب

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

تابلو معرق چوب

۳۵ بازديد
جذاب ترین مدل تابلو معرق چوب رنگ شده با ۵۰۰ مدل متنوع همراه با نفیس ترین بسته بندی و ارزان ترین قیمت، شیک ترین و جدیدترین نوع از صنایع دستی مدرن و هدایای تبلیغاتی لاکچری را در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ سفارش دهید و خریداری نمایید. سفارش تابلو معرق را از ما بخواهید.

تابلو معرق چوب

جذاب ترین مدل تابلو معرق چوب رنگ شده با ۵۰۰ مدل متنوع همراه با نفیس ترین بسته بندی و ارزان ترین قیمت، شیک ترین و جدیدترین نوع از صنایع دستی مدرن و هدایای تبلیغاتی لاکچری را در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ سفارش دهید و خریداری نمایید. سفارش تابلو معرق را از ما بخواهید.

تاریخچه صنایع دستی هنر معرق کاری روی چوب

به شکل فیزیکی چوب ها نگاه بیندازید، رگه هایی بریده بریده مشاهده خواهید نمود. به چنین رگه های بریده شده در هنر “معرق” می گویند. اما مقاله ما در زمینه ترکیبی از پلی استرهای سیاه رنگ، براق کننده ها است. و همچنین چوب هایی که به صورت دوربری و چوب هایی که از پاشش رنگ های تلفیقی جذابیتی استثنایی پیدا می نمایند.بر اساس تحقیقات کارشناسان فعال در حوزه معرق چوب، تاریخچه دقیقی از یافته های بشر در این شکل از صنایع دستی “معرق چوب ” در دست نیست. اما تحقیقات هنرشناسان این امر بی نتیجه نبوده، لذا با پیدایش هنر کاشی معرق بدون تردید یک رابطه مشترک در هر دو مشخص شده است.

ایا تا به حال مطلبی درباره تاریخ تکوین شنیده اید ؟
یک مثال ساده و کاملا پدیدار در تاریخ ایران نشان از نمونه ای بارز در دوران ایلخانیان ” گنبد سرخ مراغه” می باشد. این سبک کار شکلی از کاشی و چوب معرق در سبک خود می باشد.تابلو سازی معرق در دوران مغول از دیگر نشانه هایی است از کهن بودن این شکل از هنر دست.اما در کدام دوران تاریخ ساخت تابلو معرق چوب به اوج شکوفایی خود رسید ؟ کاملا درست است. در زمان صفویان دو هنر تابلو معرق کاشی و تابلو معرق چوب به اوج و شکوفایی خود رسید که هم اکنون شاهد و ناظر بسیاری از ان اثار با ارزش می باشیم.

در کدامین دوران تاریخ هنر معرق چوب رو به افول نهاد؟ بله کاملا درست است. عصر افاغنه و زندیه این مدل از صنایع دست بشر به سمت از بین رفتن و بی اهمیت دادن رفت. تا فرا رسیدن دوران حکومت سلجوقیان که به مرور زمان پیگیر تولد مجدد تابلو های معرق چوب گردید.چگونه در دوران سلجوقیان ترکیب دو هنر تابلو معرق کاشی و تابلو معرق چوبی احیاء گردید؟ به دلیل ان که از کاشی کاری معرق اثاری بر جای مانده بود؛ لذا هنرمندان آن دوران را بر آن داشت تا با پیروی و تقلید از آثار کاشی معرق به سرعت هنر تابلو معرق چوب را مجددا احیاء نمایند.

نگرش طراحی هنرمندان “ساخت تابلو معرق چوب” دردوران سلجوقیان چه زمینه ای داشت ؟
در بیشتر از نود درصد موارد ساخت معرق چوب با طرح های اسلیمی تولید می گردید. اما با گذر زمان و سفر به کشور های غربی با دگرگونی های فراوانی از جمله طرح انسان ، حیوانات مخصوصا پرندگان و کمی از اسلحه های جنگی در شکل گیری طراحی های اولیه صورت پذیرفت.

تابلو معرق چوب صلوات کد MT-72

22

استادان معرق چوب

اما در ارتباط با شکل گیری و شروع اموزش های حرفه ای در زمینه معرق چوب به سال ۱۳۰۹ هجری شمسی باز می گردد. که به طور رسمی به عنوان هنرهای سنتی در سازمان هنرهای دستی با تلاش فراوان استادانی از قبیل استاد ارجمند ” حسین طاهر زاده بهزاد” و با همکاری دیگر هنرمندان در تهران بنیان گزاری گردید.

اولین مرکز فراگیری و آموزش معرق چوب در کدامین شهر و با چه نامی اغاز به فعالیت نمود؟
با گرد هم امدن برخی از هنرمندان با مدیریت استاد بزرگ “طاهرزاده” در شهر تهران مدرسه صنایع مستظرفه تاسیس گردید. به طوری که با گذر زمان همچنان با نام های گوناگونی به فعالیت خود ادامه داده است. و هم اکنون زیر نظر وزارت فرهنگ و افرینش های هنر صنایع دستی مشغول به فعالیت هایی پیشرفته می باشد. اما بعد ها در سال ۱۳۶۲ با تاسیس اداره اموزش و پرورش، مکانی جهت یادگیری عموم مردم قرار گرفت و به مدیریت استاد بزرگ آن زمان ” استاد سید کمال میر طیبی ” همچنان به گسترش هنرآموزی در زمینه معرق چوبی ادامه داد.

اولین کارگاه اموزشی هنر تابلو معرق چوب توسط کدام استاد و در چه سالی افتتاح گردید؟ در سال ۱۳۱۰ به سرپرستی استاد ارجمند “استاد احمد امامی” تاسیس و با کمک استادان بزرگی همچون پرویز زابلی، عباس شهمیرزادی، علی و خلیل امامی و احمد رعنا به کمک و یاری یکدیگر در راه اندازی هنر معرق چوب و تابلو معرق چوبی در تهران بسیار زحمات ارزنده ای کشیدند.اما استفاده از چوب معرق در تزئینات بسیاری از استادان این حوزه را بر ان داشت تا با طراحی متنوعی از نقش های اسلیمی شکلی نو و خاص در ساخت معرق چوب و تابلو معرق چوب ایجاد نمایند.

تفاوت معرق چوب از نظر استادان معرق در قدیم و در حال چگونه بوده است ؟ در ان دوران معرق کاری چوب به روش فرایند هندی ها تولید می گردید. بدین شکل که هنرمند طرح مورد نظر را با کارد کنده کاری می کرد. و سپس تمامی چوب های کنده کاری شده را رنگ و سمباده کاری و در نهایت کنار یکدیگر می چسابنیدند.نخستین نمونه تاریخی از تابلو معرق چوب توسط کدام استاد و در چه سالی تولید شد ؟ اولین نمونه ترکیبی چوب های رنگی تابلویی در سال ۱۳۱۳ با طرح دو سوارکار و در سال ۱۳۱۴ با طرح یک خانم که اولی توسط ” استاد بزرگ احمد رعنا ” و دومی توسط ” استاد بزرگ عباس شهمیرزادی ” اجرا شده است.

صاحب سبک در هنر تابلو معرق چوب به چه کسانی اطلاق می گردد ؟ استادانی که در حرفه خود به صورت خلاقانه و ابتکارانه دست به طراحی نوعی جدید از هنر بزنند. به ان ها استادان صاحب سبک گفته می شوند.یکی از این اساتی به نام ” استاد حمید رضا مهرپرور ” می باشد.از نمونه هنر های معرق چوب استاد حمید رضا مهرپرور نام ببرید ؟ استاد حمید رضا مهرپرور دارای کسب ۵ مدال در دوره های متوالی و مقام اول و برگزیده نمایشگاه های بین المللی تهران می باشند. این استاد بزرگ بیش از یکصد اثر عالی در هنر معرق چوب ثبت رکورد داشته و همین عامل نشان از فعال ترین هنرمند در تاریخ معاصر صنایع دستی دارد.

استاد حمید رضا مهرپرور متولد بابل از مرکز استان مازندران می باشند.یکی از بزرگترین اثار استاد حید رضا مهر پرور کدام است ؟ این اسطوره مازندرانی خالق اثری به یاد ماندنی و جاودانه به نام “جام جهان بین ” است. که بزرگترین اثر هنری معرق چوب را به ثبت یونسکو رسانیده و به عنوان ثبت ملی از با ارزش ترین صنایع دستی به شمار می رود. اثر جام جهان بین علاوه بر اصالت کیفیت، گواهی نامه های متعددی دریافت نموده است.

تابلو معرق وان یکاد با کد MT-68

تابلو معرق چوب وان یکاد

تابلوهای معرق چوب مزین شده با ایه شریفه و ان یکاد جزء کادوهای بسیار شکیل و با پاشش طیف های مختلفی از رنگ ها جذابیت خاصی به ان ها داده است. در حال حاضر تنوع تابلو معرق چوب وان یکاد چنان فراوان می باشد که اکثر خریداران را دچار مشکل انتخاب اصلی ترین نوع معرق چوب می نماید.
چگونه می توان تشخیص داد تابلو معرق چوب وان یکاد با هنر دست تولید شده است؟ بیش از ۸۵ درصد تابلو های معرق چوبی با برش دستگاه های لیزر برش کاری و در نهایت به فرایند پاشش رنگ و پلی استر می روند.اما یکی از تکنیک های تشخیص اصلی بودن یک هنر معرق چوب برش کاری کناره های چوب برجسته می باشد. کاملا می توان تشخیص داد که با دست سمباده کاری شده یا به صورت برش صنعتی بریده شده است.

ساخت تابلو معرق چوب وان یکاد

  1. در ابتدا نوع فونت خوشنویسی انتخاب میگردد.
  2. ایه شریفه و ان یکاد توسط استاد خوشنویس نوشته می شود.
  3. طرح خوشنویسی ایه “و ان یکاد” توسط طراح در سیستم طراحی می گردد.اما از اساسی ترین متد ها طراحی خوشنویسی تابلو معرق چوب وان یکاد می باشد. هر چه زیباتر به نمایش گذاشته شود در نهایت بازار فروش بیشتری خواهد داشت.
  4. اماده سازی چوب های ام دی اف با ضخامت های ۵ و ۸ میلی متر جهت قرار گرفتن در دستگاه برش لیزری جهت برش کاری طرح اماده شده.
  5. ارسال چوب ها به مرحله پاشش رنگ.
  6. بعد از رنگ نوبت به پاشش پلی استر
  7. پس از برش کاری نوبت به اماده سازی زیر ساخت مسطح با پارچه جیر می باشد.
  8. در اخرین مرحله مونتاژ کردن قطعات به یکدیگر می باشد.

ایا از تابلوهای معرق چوب وان یکاد می توان در هدایای تبلیغاتی بی نظیر استفاده نمود ؟ این تابلوها به دلیل مقرون به صرفه بودن بسیار پر فروش می باشند. و در انواع مراسم های سازمانی از ان اسفاده می نمایند.

تابلو معرق چوب طرح گل

استفاده از گل طبیعی در طراحی های تابلو معرق چوب جذابیت خاصی به هنر طراحان و هنرمندان در ساخت تابلو معرق چوب می دهد. به دلیل زیبایی طرح گل بر روی معرق چوب معمولا در همه جا از این مدل طرح استفاده میگردد. به دلیل احساس ارامش و حس طبیعت دوستی در خریداران بیشتر تولید کنندگان از طرح گل استفاده می نمایند.

معرق چوب طرح گل به غیر از تابلو در چه مواردی از ان استفاده می گردد؟ در تابلو منبت کاری در دست سازه هایی مانند انواع درب ها ، مبل ها و تابلو منبت کاری از طرح گل بسیار استفاده می گردد.ناگفته نماند انواع طرح گل برای ساخت کیف های قلمکار و ترمه اصفهان بسیار پر کاربرد است. از دیگر نمونه های هنر دست در استفاده از طرح گل هنر دوست داشتی گلدوزی می باشد. اما بیشترین کاربرد در ساخت تابلو معرق چوب طرح گل از نمونه هایی است که گل،گیاه و طبیعت هر سه ترکیب در ان استفاده می گردد.

فرایند تولید قاب معرق چوب طرح گل

  1. طرح گل مورد نظر را انتخاب می نماییم.
  2. مرحله انتقال دادن طرح روی چوب کلیشه
  3.  در این مرحله چیدن قطعات به صورت پازل کردن.
  4. در نهایت دوربری روی چوب های پازل شده.

انتخاب نوع رنگ تا چه اندازه به زیبایی تابلو معرق چوب طرح گل کمک می نماید؟ در معرق کاری روی چوب علاوه بر انتخاب بهترین متریال چوب، انتخاب رنگ های جذاب و بدون عیب و حتی استفاده از رنگ های ترکیبی در خلق اثار جاودانه بسیار مهم می باشد.

تابلو معرق چوب طرح گل چند درصد از صادرات صنایع دستی را در خود جای داده است؟ این طرح از معرق های چوبی بیشتر به کشورهای کویت، عمان صادر می گردد و تقریبا سهمی معادل ۱۴ درصد از صادرات هنرهای دستی را شامل می شود. تابلو معرق چوب منظره نیز بسیار پر طرفدار است. ما در فروشگاه اینترنتی امیران تبلیغ امکان خرید اینترنتی تابلو معرق چوب گل بری شما فراهم کرده ایم.

تابلو معرق خط شعر با کد MT-61

قیمت تابلو معرق چوب

موفقیت در هر مدل کسب و کاری ریشه در قیمت گذاری درست و اصولی کالا و خدمات خواهد داشت. لذا استراتژی فروش مهندسی محصولات با کیفیتی ایده ال با هنر دست معرق چوب باید با تکنیک های کارشناسان این حرفه مشخص گردد.قیمت گذاری صحیح تابلو معرق چوب تا چه اندازه می تواند در رقابت بازار موثر واقع گردد ؟ به همان شکلی که کیفیت و مرغوبیت و به موازات ان بسته بندی، اولویت های اولیه در فروش می باشند. اما برای کنار گذاشتن رقبا لیست قیمت تعیین شده با فرمول های گفته شده نیز بسیار اهمیت دارد.

تعریف قیمت گذاری پویا در محصولات تابلو معرق چوبی چیست ؟

با توجه به نوسانات بالا در کشور به دلایل متعدد اقتصادی هر بنگاه اقتصادی و کارگاه های تولیدی در پایان هر ماه بایستی لیست جدیدی از قیمت های به روز شده به بازار فروش ارسال نمایند. این حرکت در بازاریابی و فروش نمونه ای از تعاریف عمیق قیمت گذاری پویا به شمار میرود.قیمت گذاری تابلو معرق چوب در بازار صنایع دستی چه محاسنی دارد؟ جلوگیری از تورم و نا به سامانی هایی که از پس تورم ایجاد می گردد. جلو گیری از بازار سیاه و حذف دلالان از بازار سرمایه.

ارزش گذاری به مشتری از دیگر محاسن قیمت گذاری بر روی تابلو ها می باشد. اصلاح استاندارد های قیمت گذاری بر بازار فروش.برای خرید تابلو معرق چوبی با قیمت مناسب تر، آدرس معرق کاری در اصفهان مفید خواهد بود. معمولا میدان نقش جهان بهترین منبع است. خرید تابلو معرق چوب را از تولیدی امیران تبلیغ انجام دهید. تابلوهای معرق روی چوب در طرح ها و ابعاد مختلف در مجموعه ما طراحی و تولید می شوند.

 

فواید عرق بومادران برای سلامتی

1-توقف خونریزی

عرق بومادران را میتوان برای جلوگیری از خونریزی جراحات استفاده نمود. با این حال استفاده ی مستقیم هرنوع عرق گیاهی میتواند خطرناک باشد. میتوان عرق بومادران را در آب رقیق کرد و سپس برای شست و شوی زخم از آن استفاده نمود. اما دقت داشته باشید این عرق برای زخم های سطحی کاربرد دارد.

2-درمان واریس

عرق بومادران یک درمان خوب برای رگهای واریسی است. عرق بومادران را با یک روغن پایه مانند روغن زیتون مخلوط کنید. 5 قطره عرق بومادران را به حدود 5 میلی لیتر روغن پایه اضافه نمایید. این ترکیب را در منطقه ی آسیب دیده با زخم های واریسی ماساژ دهید. این موجب بهبودی ظاهر رگها و تقویت پوست میشود.

منبع این مقاله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.