یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

مطالبی که در مورد بوتاکس نمی دانید!

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

مطالبی که در مورد بوتاکس نمی دانید!

۳۶ بازديد

سال ها است که از بوتاکس جهت کاهش علائم پیری و کاهش علائم و چین و چروک های پوستی استفاده شده تا اینگونه افراد پوست صاف تر و زیبا تری داشته باشند. گرچه، با توجه به پیشرفت های شگرف تجهیزات درمانی و زیبایی، امروزه استفاده های بیشتری از بوتاکس شده که برخی از آنها شگفت انگیز هستند.

 

در اینجا به برخ از کاربردهای بوتاکس (جدای از کاربرد های جوانسازی پوست و از بین برنده چین و پروک ها آن) اشاره می شود:

کاربردهای بوتاکس

سال ها است که از بوتاکس جهت کاهش علائم پیری و کاهش علائم و چین و چروک های پوستی استفاده شده تا اینگونه افراد پوست صاف تر و زیبا تری داشته باشند. گرچه، با توجه به پیشرفت های شگرف تجهیزات درمانی و زیبایی، امروزه استفاده های بیشتری از بوتاکس شده که برخی از آنها شگفت انگیز هستند.

 

در اینجا به برخ از کاربردهای بوتاکس (جدای از کاربرد های جوانسازی پوست و از بین برنده چین و پروک ها آن) اشاره می شود:

  • از بوتاکس می توان برای درمان “میگرن” استفاده کرد –

بسیاری از پزشکان امروزی از بوتاکس برای درمان میگرن استفاده می کنند؛ چون بوتاکس می تواند قبل از اینکه فرد دچار میگرن شود، آن را متوقف کند. برای این منظور دکتر از شما می خواهد که یک سری آزمایش انجام دهید تا بتواند تشخیص دهد که این سر دردی که دارید، منشا آن به دلیل میگرن است یا خیر. گرچه، استفاده از ان متد و تزریق بوتاکس برای متوقف کردن میگرن برای افراد بزرگسالی است که در ماه، بیش از ۱۵ بار دچار میگرن می شوند. زمان که بوتاکس تزریق شد، از درد ناشی از میگرن نیز کاسته خواهد شد.

کاربردهای بوتاکس

  • بوتاکس می تواند برخی ناهنجاری های مرتبط با چشم را درمان کند –

اگر شما از لوچی چشم یا Cross Eye رنج می برید، بوتاکس می تواند نجات دهنده شما باشد. با توصیه یک متخصص چشم با تجربه، شما می توانید در صورتیکه از لوچ بودن چشم رنج می برید، از بوتاکس استفاده کنید. این بوتاکس به عضلات چشمی تزریق خواهد شد که کنترل کننده حرکات چشم هستند. اگر همه چی به درستی انجام شود، این ناهنجاری به پایین ترین حد خود خواهد رسید. ناهنجاری چشمی دیگری به اسم بلفارواسپام (Belpharospam) وجود دارد. بلفارواسپاسم به معناي پلك زدن غير ارادي يا بسته شدن غير ارادي پلك ها است. بلفارواسپاسم يك عارضه پيش رونده عصبي است كه بيشتر در زنان ميانسال و سالمند اتفاق مي‌افتد. شايعترين شكل بلفارواسپاسم،” بلفارواسپاسم خود به خودي خوش خيم” (Benign Essential Blepharospasm) است كه به صورت بسته شدن مكرر غير ارادي پلك ها تظاهر مي كند. بلفارواسپاسم در حقيقت نوعي ديستوني است. ديستوني به معناي انقباض غير ارادي مكرر و طولاني در يك عضله يا گروهي از عضلات مي باشد. بوتاکس یکی از راه های است که می تواند این ناهنجاری را کنترل کند. اثربخشی بوتاکس برای بلفارواسپام تا حدود ۳ ماه به طول می انجامد.

 

  • با بوی بد بدنتان خداحافظی کنید –

اگر برای از بین بردن بوی بد بدنتان از راه ها و روش های مختلفی استفاده کرده اید و به نتیجه نرسیده اید، بوتاکس می تواند برای شما این کار را انجام دهد. اگرچه ممکن است از بین بردن بوی بد بدن از این طریق نامحتمل به نظر آید، اما مطالعاتی وجود دارد که اثربخشی آن را نشان می دهد. برای این منظور بوتاکس در نواحی همچون زیر بغل، کف دست، کف پا و گاهی حتی کشاله ران نیز تزریق می شود تا غده عرق را مسدود کند.

 

  • کنترل مثانه –

شرایط خاص پزشکی وجود دارد که منجر به مثانه بیش فعال خواهد شد. مثانهٔ بیش فعال یا سندرم مثانهٔ بیش فعال عبارت است از وضعیتی که در آن به صورت مرتب نیاز به ادرار کردن احساس می‌شود تا حدی که تأثیر منفی بر زندگی فرد می‌گذارد. در این حالت، عضلات مثانه تحت تاثیر اسپاسم های غیر قابل کنترل قرار می گیرند و منجر به خروج ناگهانی ادرار می شود. این وضعیت برای افراد می تواند بسیار ناخوشایند باشد؛ اما بوتاکس می تواند برای این معضل نیز چاره ساز باشد. تحقیقات نشان می دهد که با تزریق بوتاکس، از فعالیت عضلات کاسته خواهد شد که این امر، منجر به کاهش اسپاسم ها و در نتیجه بی اختیاری ادرار نیز کاهش خواهد یافت.

کاربردهای بوتاکس

  • کاهش علائم مرتبط با پارکینسون –

پارکینسن یک بیماری دژنراتیو عصبی، ناتوان‌کننده و پیشرونده است که توسط جیمز‌پارکینسون در سال ۱۸۱۷ توصیف شد. مشخصات بیماری عبارتند از حرکت کند و کاهش یافته، سفتی و لرزش عضلانی و عدم تعادل، جویدن ناقص، اختلال در بلع و در سخن گفتن. این بیماری در اثر تحلیل سلول‌های مغزی تولید کننده دوپامین در سنین بالای ۶۰ سال رخ می‌دهد. (معمولا از ۴۰ سالگی تا ۷۰ سالگی) تقریبا ۶۶% بیماران طی ۵ سال اول بیماری و ۸۰% پس از ۱۰ سال دچار ناتوانی می‌گردند.

از آنجا که بوتاکس اساسا آرام بخش عضله است، می تواند باعث کاهش علائم مرتبط با پارکینسون نیز شود. مطالعات نشان داده است که علائم مرتبط با اسپاسم عضلانی که اغلب به دلیل پارکینسون است، می توانند اغلب با استفاده از دز مشخصی از بوتاکس و تزریق با دقت آن، کنترل شود.

 

  • از بین برنده افسردگی –

جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که بوتاکس می تواند در کاهش علائم مرتبط با افسردگی نیز کمک دهنده باشد! کسانی هستند که اعتقاد دارند هنگامی که یک فرد جوانتر و زیباتر به نظر برسد، این امر بهبود چشمگیری در روحیه او خواهد داشت. گرچه، مطالعات تحصصی تر نشان داده است که ترکیب شیمیایی بوتاکس باعث افزایش سطح خلق و خو و کاهش علائم مرتبط با افسردگی می شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.