یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

روانشناسی رنگ آبی در محصولات فیروزه کوبی چیست؟ - امیران تبلیغ

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

روانشناسی رنگ آبی در محصولات فیروزه کوبی چیست؟ - امیران تبلیغ

۱۷ بازديد

رنگ آبی برای شما چه معنایی دارد؟

 بیایید چشمانمان را ببندیم و فکر کنیم که این رنگ چه احساسی در ما ایجاد می کند. وقتی از رنگ آبی نام برده می شود، احساس آرامش عمیقی به ما می دهد.

امیران تبلیغ به عنوان تولید کننده ی برتر هدیه سازمانی در ایران در این مقاله قصد داریم به روانشناسی رنگ آبی در میناکاری بپردازیم.

 اگر شما هم از علاقه مندان به این نوع صنایع دستی هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


رنگ آبی آرامش را تداعی می کند و به معنای صلح، هماهنگی، کارایی و شادی است.

 در واقع رنگ آبی ملایم اثر تصفیه و مراقبه عاطفی دارد و آرامش جسمی و روحی را فراهم می کند.

 تا جایی که اثر درمانی آن بر افراد مبتلا به تب و فشار خون نشان داده شده است. رنگ آبی در درمان استرس و بیماری های روانی نیز اثر درمانی نشان می دهد.


رنگ آبی را کجا انتخاب کنیم؟


آبی رنگ آرامش است، بنابراین برای افرادی که معمولاً پرتنش و استرس هستند، رنگ آمیزی اتاق با این رنگ مفید و موثر خواهد بود. طبق تحقیقات، مشخص شده است افرادی که از رنگ آبی و سایه های مختلف آن در اتاق خود استفاده می کنند، استرس کمتری دارند و آرامش بیشتری دارند.

 با استفاده از رنگ آبی می توانید به آرامش در محیط کار دست یابید. آبی همچنین تمرکز و کارایی را در محل کار افزایش می دهد.
رنگ آبی که رنگ آرامش و آرامش است، برخلاف رنگ های محرکی که در اتاق کودکان استفاده می شود، اثر آرام بخشی بر کودکان دارد.

 حتی شلوغ ترین و پر انرژی ترین کودکان نیز می توانند در اتاق آبی استراحت کنند. آبی رنگی است که جریان خون را کند می کند و فرد را آرام می کند.

 

تاثیر روانی رنگ آبی
تحقیقات نشان داده است که رنگ ها تاثیرات روانی متفاوتی بر انسان دارند، گاهی رنگ ها تاثیرات مثبتی بر جسم و روح ما می گذارند و گاهی تاثیرات منفی! زیرا برخی از رنگ ها می توانند بیماری را در بدن شما بهبود یا بدتر کنند.

 به همین دلیل است که دانستن تأثیرات و روانشناسی رنگ ها بسیار مهم است.
آبی یکی از رنگ های اصلی و سرد است که اغلب در زندگی روزمره ما استفاده می شود. به طوری که می توان رنگ آبی و تن های مختلف آن را در بسیاری از چیزهای اطرافمان دید. ثابت شده است که افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که رنگ های آبی زیادی وجود دارد افرادی آرام و آرام هستند. با توجه به روانشناسی رنگ آبی در مینا، داشتن یکی از این کاردستی ها در جلو می تواند تاثیر بسزایی در آرامش و افسردگی داشته باشد.
اگر در یک بشقاب آبی غذا بخورید، احساس می کنید اشتهایتان از بین می رود و در مدت زمان بسیار کوتاهی احساس سیری خواهید کرد. بنابراین به افرادی که می خواهند وزن کم کنند همیشه توصیه می شود اقلام آبی داشته باشند.

 به عنوان یک قاعده، استفاده از رنگ آبی و تن های آن در مکان های فروش محصولات غذایی و رستوران ها توصیه نمی شود.
برخی از سایه های آبی نشان دهنده غم، تنهایی و افسردگی است. به ویژه، روانشناسان نباید هنگام مصاحبه با بیماران افسرده از این رنگ استفاده کنند.

 

اگر می خواهید هنگام رفتن برای یک جلسه مهم یا مصاحبه شغلی انرژی مثبت ایجاد کنید، می توانید پیراهن آبی را انتخاب کنید. با این پیراهن می توانید به طرف مقابل اعتماد به نفس بدهید و انرژی مثبت ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید مردم را تشویق کنید که نظر شما را بپذیرند و حتی استخدام شوند. اگر میگرن یا سردرد شدید دارید، ممکن است متوجه شوید که استراحت در اتاق آبی بعد از مدتی سردرد را تسکین می دهد. اثر آرام بخش این رنگ بر روی چشم و ذهن بلافاصله درمان می شود.
ویژگی های رنگ آبی
رنگ آبی سرشار از انرژی مثبت است. این رنگ رنگ آرامش، آرامش و امید است. وقتی از این رنگ در فضای داخلی استفاده شود، فضایی وسیع، امن و مطمئن ایجاد می شود.

توصیه می شود کودکان شرکت کننده در آزمون لباس آبی بپوشند. بر اساس تحقیقات ثابت شده است که از این طریق کودکان آرام می شوند، با سوالات بهتر ارتباط برقرار می کنند و استرس نمی گیرند. در عین حال پوشیدن آبی و سایه های آن هنگام رفتن به مصاحبه شغلی باعث ایجاد ثبات و اعتماد به نفس می شود. دلیل پوشیدن پیشبند آبی توسط پزشکان و جراحان این است که بیماران خود احساس امنیت و راحتی کنند.
از آنجایی که آبی یک رنگ اشتها آور است، به افراد رژیمی توصیه می شود که از این رنگ در ظروف منزل و غذا استفاده کنند. با این حال، اگر در تجارت مواد غذایی هستید، باید از استفاده از این رنگ خودداری کنید. کدام معامله گر می خواهد بازار خود را کند کند؟!

 

اهمیت روانشناختی رنگ آبی در مینا
رنگ آبی چون آرامش بخش است برای مبتلایان به فشار خون و تب مفید و مفید است و در کاهش فشار خون موثر است. جریان خون را کاهش می دهد. در واقع برعکس قرمز است.
حتی افرادی که استرس زیادی دارند حتما باید از رنگ آبی در دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کنند. . با توجه به روانشناسی رنگ آبی در میناکاری، داشتن یکی از این کاردستی ها در منزل یا محل کار می تواند استرس انسان را تا حد زیادی کاهش دهد.
رنگ ویژگی های بسیاری دارد، از آرامش بخش گرفته تا هیجان انگیز و خسته کننده. وجود برخی نیروهای مثبت و منفی در گیاهان و افراد در فضاهای کم نور و زیاد باعث شده است که محققان تمایل بیشتری به مطالعه و تحقیق در مورد این مشکل داشته باشند.
بر اساس ویژگی آرامش بخش رنگ آبی، هدایایی مانند میناکاری، نقاشی فیروزه ای، ملیله کاری، مس و خاتم، خاتم کاری، مس و پرداز، شعر و ... رنگ آبی بسیار محبوب است و حس مثبتی را در افراد القا می کند.
برای مشاهده و خرید انواع صنایع دستی با جعبه سخت و بسته بندی آبی رنگ می توانید به سایت امیران تبلیغ به آدرس amirantbligh.ir مراجعه کرده و از خرید جذاب و زیبای خود نهایت لذت را ببرید.

منبع : گروه تولیدی امیران تبلیغ واحد برگزیده خاتم کاری اصفهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.