جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

فنگ شویی اتاق خواب

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

فنگ شویی اتاق خواب

۲۷ بازديد
علاوه بر انتخاب یک تشک مناسب برای خواب با کیفیت ، نظیر انواع تشک های رویال موجود در فروشگاه رویال مد، رعایت فنگ شویی اتاق خواب نیز در بهبود کیفیت خواب شما بسیار تاثیرگذار است. اتاق خواب باید مکانی برای استراحت و آرامش باشد. از آنجایی که تمایل داریم روزانه هشت ساعت به بالا در این فضای آرام بخش سپری کنیم ، باید سعی کنیم فنگ شویی آن را به بالاترین میزان ممکن برسانیم. اکنون ، بیایید موثرترین تغییرات فنگ شویی اتاق خواب را با هم مرور کنیم. همچنان با رویال مد عرضه کننده انواع تشک رویال نظیر تشک رویال طبی ، تشک رویال فومی و … همراه باشید.

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

علاوه بر انتخاب یک تشک مناسب برای خواب با کیفیت ، نظیر انواع تشک های رویال موجود در فروشگاه رویال مد، رعایت فنگ شویی اتاق خواب نیز در بهبود کیفیت خواب شما بسیار تاثیرگذار است. اتاق خواب باید مکانی برای استراحت و آرامش باشد. از آنجایی که تمایل داریم روزانه هشت ساعت به بالا در این فضای آرام بخش سپری کنیم ، باید سعی کنیم فنگ شویی آن را به بالاترین میزان ممکن برسانیم. اکنون ، بیایید موثرترین تغییرات فنگ شویی اتاق خواب را با هم مرور کنیم. همچنان با رویال مد عرضه کننده انواع تشک رویال نظیر تشک رویال طبی ، تشک رویال فومی و … همراه باشید.

اهمیت فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی ، یک هنر باستانی چینی در نظم بخشیدن به فضاهای مختلف زندگی است. نکته فنگ شویی در واقع به حداکثر رساندن جریان انرژی یا نیروی زندگی در محیط برای حداکثر سلامتی ، ایمنی و بهره وری است. داشتن بهترین چیدمان در اتاق خواب و استفاده حداکثری از انرژی اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا این مکان همان جایی است که برای استراحت از آن استفاده می کنید و در سلامتی و کیفیت خواب و زندگی شما نقش مهمی دارد.

یک اتاق خواب با رعایت نکات فنگ شویی برای افراد متاهل نیز بسیار اهمیت دارد و به پیوند هر چه بیشتر زن و شوهر و جذب عشق کمک می کند. بنابراین برای داشتن خواب بهتر و تقویت روابط خود ، توصیه می کنیم نکات زیر را برای بهبود فنگ شویی در اتاق خواب خود در نظر بگیرید:

اصول فنگ شویی اتاق خواب

  • با تختخواب خود شروع کنید

تختخواب شما نباید درست روبروی درب اتاق خواب قرار بگیرد. یعنی باید درب اتاق خواب را در حالی که در رختخواب هستید بدون اینکه مستقیماً مقابل آن یا همسو با آن باشید ، ببینید. طبق اصول فنگ شویی ، داشتن نمای در از تختخواب بدون اینکه خیلی به آن نزدیک باشید ، برای برخورداری از احساس امنیت، آرامش و خواب ، مناسب است. سر تخت باید رو به دیوار باشد ، اما زیر پنجره نباشد. همچنین بهتر است تختخواب شما زیر لوستر یا پنکه سقفی قرار نگیرد ، زیرا این امر برای سلامت جسمی مناسب نیست. یکی از اصول دیگر فنگ شویی اتاق خواب این است که برای تختخواب های دو نفره باید فضای مساوی در دو طرف تخت وجود داشته باشد.

  • تجهیزات الکترونیکی و ورزشی را پنهان کنید

تصور می شود هر گونه فناوری و تجهیزات الکترونیکی مانند تلویزیون ها ، رایانه ها و حتی وسایل ورزشی در اتاق خواب حواس را از استراحت پرت می کنند. این وسایل نوعی نماد بیداری هستند که انرژی را می گیرند. اگر چاره ای ندارید ، بهتر است آنها را مخفی کنید تا دید شما از آنها مسدود شود.

  • اتاق خواب نباید بهم ریخته و شلوغ باشد

طبق اصول فنگ شویی اتاق خواب ، بهم ریختگی چیزی بیش از حواس پرتی برای شما ایجاد می کند. اتاق خواب شلوغ و بهم ریخته می تواند جریان انرژی را مسدود کند ، خواب را مختل کند و به طور کلی از حرکت رو به جلو زندگی شما جلوگیری نماید. چند نکته فنگ شویی در مورد تمیز کردن اتاق خواب:

– از فضای زیر تخت خود برای نگهداری وسایل استفاده نکنید.

– داخل کمد خود را مرتب نگه دارید و شب ها در کمد را ببندید.

– لباس هایی را که فکر می کنید هرگز دیگر آنها را استفاده نمی کنید از اتاق خارج کنید.

– داخل کشوها را مرتب نگه دارید و کتاب ها را بالای کمد خود انباشته نکنید.

  • به مکان آینه در اتاق خواب توجه کنید

اگر احساس می کنید خواب خوبی ندارید ، یک آینه در اتاق خواب می تواند مقصر این مسئله باشد. چرا که طبق اصول فنگ شویی مربوط به اتاق خواب تصور می شود که آینه ها انرژی اطراف اتاق خواب را منعکس می کنند که ممکن است منجر به بی قراری و نگرانی ها در شما شود و در نتیجه خوابتان را مختل نماید. همچنین طبق این اصول نباید آینه را جلوی تخت خود آویزان کنید. زیرا بر روی روابط زن و شوهر اثر منفی خواهد گذاشت.

  • از تابلو و اثر هنری در اتاق خواب استفاده کنید

هر تابلو یا اثر هنری که به دیوار اتاق خواب خود آویزان می کنید ، باید الهام بخش ، نشاط آور و آرامش بخش باشد. یکی از بهترین مکان ها برای آویختن چنین تصاویری ، دیوار مقابل تختخواب شماست تا هنگام بیدار شدن اولین چیزی باشد که می بینید و هنگام خوابیدن نیز آخرین چیزی باشد که قبل از خاموش شدن چراغ ها خواهید دید.

هرگز تصاویر غم انگیز یا ناراحت کننده را به اتاق خواب خود وارد نکنید ، یا نقاشی ها یا عکس هایی که فقط یک نفر را نشان می دهد: این نماد تنهایی است. همچنین بهتر است از تصاویری که در آن یک دریاچه ، آبشار یا رودخانه موضوع غالب آن است خودداری کنید. در قسمت های دیگر خانه ، تابلو از آب نماد پول است ، اما در اتاق خواب ممکن است باعث از بین رفتن مال یا روابط شود.

  • برای هر چیز از جفت آن استفاده کنید

تصور می شود که در فنگ شویی ، جفت ها انرژی دوست داشتنی و هماهنگ را تقویت می کنند ، بنابراین اتاق خواب خود را برای دو نفر تنظیم کنید و همه چیز را به صورت جفت قرار دهید مثلا از دو بالش ، دو صندلی ، دو چراغ خواب و… استفاده کنید.

  • از رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب استفاده کنید

تصور می شود که در فنگ شویی ، برخی از رنگ ها باعث ایجاد حداکثر حس و احساس آرامش در اتاق خواب و خواب آرام می شوند. طبق فنگ شویی ، رنگ های گرم یادآور رنگ پوست هستند. رنگ هایی مانند کرمی ، هلویی ، بژ ، زرد ، مرجانی ، قهوه ای یا کاکائویی ، برای دیوارهای اتاق خواب ایده آل هستند زیرا تصور می شود که آرامش بخش هستند.

 

طیف رنگی آبی های روشن و سبزها نیز آرام و مناسب برای خواب محسوب می شوند. اما اعتقاد بر این است که رنگ های سردی مانند خاکستری ، طیف های دیگری از آبی یا سفید روشن باعث اختلال در آرامش می شوند.

  • از لوازمی که حواس پنجگانه را تقویت می کند استفاده کنید

– حس شنوایی: آهنگ های آرام بخش می تواند خواب عمیق را تقویت کند.

– حس بویایی: عود یا اسانس های آرام بخش هم برای تقویت سلامتی و هم برای داشتن یک خواب آرام موثر است.

– حس لامسه: در اتاق خواب ، بهتر است در صورت امکان از پارچه های نرم برای ملحفه ، بالش ، کوسن ، پرده و … استفاده کنید.

– حس بینایی: همانطور که قبلا گفته شد استفاده از رنگ دیوار مناسب و اثر هنری آرام بخش و جفت هر چیز در اتاق خواب مفید است.

– حس چشایی: گرچه ممکن است مایل به آوردن غذا به اتاق خواب نباشید ، حتماً یک ظرف کوچک آب در کنار تخت نگه دارید. مقداری لیمو را در آن بریزید و صبح آن را بنوشید تا سریعا سلامتی شما تقویت شود.

آیا باید از گیاهان در اتاق خواب استفاده کنیم؟

این مسئله ممکن است بحث برانگیز باشد. همانطور که می دانید در مبحث فنگ شویی استفاده از گیاهان خانگی و انرژی آنها بسیار زیاد است و اهمیت دارد. اما تصور می شود گیاهان برای اتاق خواب بسیار پر انرژی هستند و بیش از حد قوی و رشد گرا می باشند. بنابراین می توانند احساس آرامش شما را به هم بریزند. بهتر است گیاهان خانگی و تراریوم ها را برای اتاق های دیگر خانه بگذارید و از سایه های خاکی به روش های دیگر در اتاق خواب مانند فرش یا بالش استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.