چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

۱۲۰ بیمار اُتیسم تاكنون در شهرستان ری شناسایی شده اند

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

۱۲۰ بیمار اُتیسم تاكنون در شهرستان ری شناسایی شده اند

۷۱ بازديد

۱۲۰ بیمار اُتیسم تاکنون در شهرستان ری شناسایی شده اند و زیر پوشش خدمات حمایتی و مراقبتی این نهاد قرار گرفتند.

شهرری – ایرنا – معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری گفت که تاکنون ۸۰ بیمار اوتیسمی مرد و ۴۰ بیمار اوتیسمی زن در این شهرستان شناسایی شده و زیر پوشش خدمات حمایتی و مراقبتی این نهاد قرار گرفتند.مجید عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن کودک را مختل می کند. وی موقعیت سنی را در بهبود این اختلال رشد بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اینگونه بیماران در سنین پایین تر بهتر درمان می شوند و تامادامی که به سن ۱۸ سال نرسیده اند، می توانند از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.
وی یادآورشد: شناسایی و غربالگری در این طیف هدف بسیارمهم است و تمام سعی ما این است تا با شناسایی زودهنگام از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنیم.

 

۱۲۰ بیمار اُتیسم تاكنون در شهرستان ری شناسایی شده اند و زیر پوشش خدمات حمایتی و مراقبتی این نهاد قرار گرفتند.

شهرری – ایرنا – معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری گفت كه تاكنون ۸۰ بیمار اوتیسمی مرد و ۴۰ بیمار اوتیسمی زن در این شهرستان شناسایی شده و زیر پوشش خدمات حمایتی و مراقبتی این نهاد قرار گرفتند.مجید عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: اوتیسم، یك اختلال رشد است كه در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار كردن كودك را مختل می كند. وی موقعیت سنی را در بهبود این اختلال رشد بسیار مهم دانست و تصریح كرد: اینگونه بیماران در سنین پایین تر بهتر درمان می شوند و تامادامی كه به سن ۱۸ سال نرسیده اند، می توانند از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.
وی یادآورشد: شناسایی و غربالگری در این طیف هدف بسیارمهم است و تمام سعی ما این است تا با شناسایی زودهنگام از پیشرفت این بیماری جلوگیری كنیم.


معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان كرد: هم اكنون ۵۷ بیمار اوتیسمی به صورت روزانه از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند و دیگر بیماران هم به دلیل اینكه بالای ۱۸ سال سن دارند تنها از خدمات حمایتی استفاده می كنند. وی با بیان اینكه سازمان بهزیستی به بیمارن اوتیسمی یارانه های ویژه ای را پرداخت می كند، افزود: یك مركز خیریه نیز در این شهرستان فعال است كه به خانواده های بی بضاعت اوتیسمی كمك مالی می كند. وی اضافه كرد: مركز نویان ری نیز در سطح گسترده ای فعالیت اطلاع رسانی این اختلال روانی را در مدارس و اماكن عمومی انجام می دهد كه نتایج بسیار خوبی هم در این زمینه حاصل شده است.
اوتیسم ( Autism ) نوعی اختلال رشدی است كه با رفتارهای ارتباطی ، كلامی غیر طبیعی مشخص می شود .علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می كند و علت اصلی آن ناشناخته است.این اختلال در پسران شایع تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تاثیر می گذارد. ۱۸ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهرستان ری قرار دارند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.