دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

معرفی انجمن اتیسم ایران

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

معرفی انجمن اتیسم ایران

۱۸۰ بازديد

معرفی انجمن اتیسم

انجمن خیریه اتیسم ایران، تشکل غیر دولتی، غیر انتفاعی، آموزشی،  حمایتی و توانبخشی ویژه طیف اختلال اتیسم در ایران است که در سال ۱۳۹۲ با هدف ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای اتیسم و خانواده های آنان توسط جمعی از علاقمندان‌، متخصصان، خیرین و خانواده های این کودکان با مجوز رسمی ملی وزارت کشور به شماره ثبت ۳۳۲۴۲ ، شناسه ملی ۱۴۰۰۳۸۵۹۵۰۸ از وزارت کشور و وزارت بهداشت تاسیس شده است.

معرفی انجمن اتیسم ایران

حوزه های کلیدی انجمن

  • توانمند سازی والدین و آموزش به ایشان
  • افزایش دانش و آگاهی جامعه
  • تشخیص زود هنگام و توانبخشی کودکان دارای طیف اختلال اتیسم

اساسنامه انجمن اتیسم ایران

چشم-انداز

بیانیه ماموریت

انجمن اتیسم ایران، سازمانی است مردم نهاد، غیر انتفاعی و غیر سیاسی که با همت متخصصین، کارشناسان، نیکوکاران، افراد طیف اتیسم و خانواده های آنها در بهمن ماه ۱۳۹۲ و با اخذ مجوز از وزارت کشور با گستره پخش ملی تاسیس شده است.انجمن با بهره گیری از دانش روز دنیا و تاکید بر اصول مشارکتی، صداقت، شفافیت از طریق ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، حرفه آموزی، پژوهش، توانبخشی، حمایتی، استعداد یابی و با اطلاع رسانی مناسب در جامعه بر آن است تا با فراهم نمودن شرایط مناسب، امکان پذیرش، حمایت و رساندن افراد طیف اتیسم به جایگاه واقعی آنها در جامعه و همچنین فراهم نمودن رفاه، نشاط و استقلال برای آنها فعالیت نماید.
بیانیه

چشم انداز

در سال ۱۴۰۵ این است که تمامی افراد جامعه اختلال طیف اوتیسم و راه های درمان و توانبخشی آن را میشناسند و افراد طیف اتیسم و خانواده های آنها، بدون قضاوت، در جامعه ای دوست دار اوتیسم زندگی می کنند که بستر سازی مناسب فرهنگی در آن انجام گرفته است. افراد طیف اوتیسم و خانواده های ایشان به خدمات فراگیر استاندارد و با کیفیت غربالگری، تشخیص، ارزیابی، آموزشی، حمایتی و خدمات حداقلی بیمه ایی، اشتغال زایی و توانبخشی همه جانبه دسترسی دارند و شرایط تلفیق افراد طیف اوتیسم در جامعه فراهم شده است.
 

دستاوردهای انجمن

  • رایزنی در راستای تدوین برنامه ملی اتیسم و اقدام در زمینه ی تهیه ی پیش نویس اولیه بسترسازی مقدماتی جهت مباحث فرهنگی اجتماعی
  • ایجاد تغییر رویکرد سازمانها در تخصصی کردن فعالیتها
  •  افزایش آگاهی جامعه در معرفی اولیه اتیسم و ایجاد جایگاه در جامعه
  • شناسایی کمبودهای موجود در جامعه اتیسم و شناسایی سازمانهای مرتبط با مقوله اتیسم (در زمینه‌های سیاست گذاری و خدماتی)
  • الگو سازی محتواهای علمی و آموزشی عمومی و تخصصی

اهداف

  • افزایش سطح دانش خانواده‌های دارای اتیسم و توانمند سازی ایشان.
  • بالا بردن سطح دانش و آگاهی عمومی و تخصصی جامعه از نیازهای افراد دارای اتیسم، خانواده و مراقبان آنها.
  • جلب حمایت سازمانهای دولتی، مراکز خصوصی و سازمانهای غیر دولتی برای تامین، بهبود و ارتقای سطح آموزش و تسهیلات مراقبتی، پشتیبانی و دادن اطلاعات به افراد دارای اتیسم، خانواده و مراقبان آنها.

ارزشهای سازمانی

  • پایبندی به پایه های اخلاقی
  • حفظ کرامت انسان ها
  • انجام دقیق، سریع و صحیح کارها
  • رعایت احترام، عدالت، انصاف
  • کارگروهی ( تیم ورک) و مشارکت انسانی
  • پاسخگویی دقیق و شفافیت
  • احساس مسئولیت
 

آشنایی بیشتر با انجمن اتیسم (اوتیسم) ایران

 
معرفی انجمن اتیسم ایران

انجمن اتیسم ایران یک مرکز غیر دولتی و غیر سیاسی است که با  تلاش متخصصان، کارشناسان و نیکوکاران  از سال تاسیسش تا کنون به مدت چندین سال است که در حال بهبود زندگی همه افراد مبتلا به اوتیسم است و در نظر دارد شرایطی را به وجود آورد که در آن افراد و خانواده‌ هایی که با اوتیسم زندگی می‌کنند مورد حمایت قرار گرفته تا بتوانند کیفیت زندگی خود را به حداکثر برسانند و در جامعه‌ای زندگی کنند که بیشتر افرادش اختلال اوتیسم و راهکارهای درمانی اثربخش آن را می شناسند تا با بسترسازی های مناسب استعدادها و مهارت‌هایشان شناسایی و درک شده و مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد. دفتر ملی انجمن اوتیسم  ایران در تهران قرار دارد و  افتخار می‌کند که یکی از معدود سازمان‌هایی است که با همکاری اعضای طیف اوتیسم و خانواده هایشان در سراسر سازمان به طور گسترده ای فعالیت دارد، این انجمن همه ساله میزبان چندین کنفرانس ملی اوتیسم است که به صدها خانواده درگیر با اوتیسم خدمت‌رسانی می‌کند. همچنین کارکنان انجمن اوتیسم کمک می‌کنند تا در سراسر کشور برنامه‌ها و خدماتی ایجاد شود که از حق تمامی افراد مبتلا به اوتیسم برای رسیدن به زندگی مستقل و  موفق حمایت کند و به همین منظور هر سال، کارشناسان، خانواده‌ های افراد مبتلا به اوتیسم و متخصصان ارشد در زمینه این اختلال صدها ساعت برای کمک به انجمن اتیسم در جهت بهبود زندگی تمام افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، فعالیت می کنند. از سال ۱۳۹۲، انجمن اوتیسم در همکاری با بسیاری از مراکز تخصصی اوتیسم به صورت خصوصی و یا وابسته به دولت، از میلیون‌ها نفر از افراد و خانواده ‌های متاثر از اوتیسم حمایت کرده ‌است.

 

در واقع انجمن اتیسم ایران در سال ۱۳۹۲ توسط گروهی از والدین و متخصصانی بنیانگذاری شد که می‌خواستند اطلاعات، منابع و حمایت از یکدیگر و خانواده‌ های آسیب‌دیده از اوتیسم را به اشتراک بگذارند. این انجمن فرصت‌هایی را برای اعضای خود فراهم کرده است تا افراد طیف اوتیسم یکدیگر را ملاقات کنند و همچنین به اعضای خانواده های آنها اجازه داده می شود تجارب و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین در این مرکز اطلاعات و منابعی توزیع می شود که در آن برنامه‌ها و خدماتی را که به نفع خانواده های درگیر با موضوع اتیسم است، به آنها معرفی شود. این انجمن برای کمک به افراد مبتلا به اتیسم از حمایت و فعالیت هر کسی در این حوزه استقبال خواهد کرد، بنابراین اگر شما فردی مبتلا به اوتیسم هستید و یا  پدر و مادر، معلم، دوست و روانشناس یک فرد اتیسمی هستید و به طور کلی هر گونه ارتباطی با جامعه اوتیسم دارید این سازمان به کمک شما در  جهت رسیدن به اهدافش نیاز خواهد داشت.

دیدگاه اصلی انجمن اوتیسم این است که به بهبود شرایط و کیفیت زندگی هر کسی که مبتلا به اوتیسم است کمک کند. درواقع هنگامی که از “کیفیت زندگی” سخن می گوییم ، یکی از حقوق اولیه هر فردی را در نظر داریم که به مردم اجازه می‌دهد تا با یکدیگر و جهان پیرامونشان در شرایط خودشان تعامل داشته باشند. انجمن اوتیسم بر این باور است که افراد مبتلا به اوتیسم نیز شایستگی زندگی، کار، بازی، معاشرت، ازدواج ، روش انتخاب، یادگیری و عبادت در محیط خود را دارند. افزایش آگاهی خانواده ها از اختلال طیف اوتیسم، بخشی از کاری است که این انجمن در راستای ارتقا کیفیت زندگی این افراد انجام داده است.

معرفی انجمن اتیسم ایران

فعالیت‌های خیریه انجمن اتیسم ایران

فعالیت‌های خیریه انجمن اتیسم ایران شامل آموزش، پژوهش، توانبخشی و حمایت از افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم، والدین، مراقبین، و متخصصان می‌باشد. فعالیت‌های آموزشی این انجمن دربردارنده برگزاری رویدادهایی مانند کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مربوط به اتیسم، انتشار فصلنامه، اطلاعات و ادبیات در مورد اتیسم، ترجمه و به روز رسانی کلیه اخبار و مقالات مرتبط با اتیسم، افتتاح کتابخانه تخصصی برای اتیسم و تهیه، تدوین و چاپ بروشور و کتابچه های مورد نیاز خانواده ها و ارجاع آن به منابع درمانی و اجتماعی است. بخش پژوهشی این سازمان نیز شامل ارائه طرح های تحقیقاتی و مشاوره های تلفنی و حضوری به دانشجویان و پژوهشگران است. این انجمن در حوزه توانبخشی با برگزاری کلاس های گوناگون نظیر کلاس های ورزشی و کلاس های هنری، برگزاری کلاس های مرتبط با توانبخشی کودکان و نوجوانان اتیسمی با بازی درمانی و  رفتار درمانی و برپایی برنامه های دورهمی برای نوجوانان و بزرگسالان اتیسم خدمات زیادی را به این جامعه خاص ارائه داده است. بخش حمایتی این انجمن نیز شامل تشکیل گروه‌ های پشتیبانی برای خانواده‌ها، مراقبین و بزرگسالان جوان و کودکان مبتلا به اتیسم است؛ همچنین برخی از کمک‌های مالی محدود مربوط به اتیسم نیز توسط این انجمن ارائه می شود. این انجمن از قوانین و مقررات سودمند برای افراد مبتلا به اوتیسم حمایت کرده و در راستای اصلاح قوانین مربوطه تلاش های بسیاری انجام داده است، از جمله این تلاش ها اصلاح آیین نامه های مرتبط با  نظام وظیفه عمومی در جهت معافیت کامل از رزم و دوره و قرار دادن اتیسم در فهرست بیماری های خاص به منظور اختصاص بودجه مناسب برای این اختلال است. علاوه بر این ها انجمن اتیسم ایران توانسته است با همکاری سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به کلیه خدمات مربوط به کودکان اتیسمی رسیدگی کامل نماید. لازم به ذکر است تمامی این فعالیت ها در راستای رسیدن به دو هدف اصلی این انجمن یعنی اطلاع رسانی در جامعه در رابطه با اختلال طیف اتیسم و همچنین توانمندسازی والدین افراد مبتلا به این اختلال می باشد.

 

انجمن اتیسم ایران خود را متعهد به مشارکت معنادار و مستقل در تمام جنبه ‌های زندگی افراد درگیر طیف اوتیسم و خانواده ‌های آنها می داند و برای بهبود زندگی همه افراد مبتلا به اوتیسم، با افزایش روز به روز آگاهی عمومی در مورد موضوعات مربوط به اختلال اوتیسم، حمایت از خدمات مناسب برای افراد در طول عمر و فراهم کردن آخرین اطلاعات مربوط به درمان و آموزش اتیسم، در این مورد فعالیت های زیادی را انجام داده است.

 
 

انجمن اوتیسم در سراسر ایران جلساتی را در جهت حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم  برگزار می‌کند که در آن  این افراد و خانواده هایشان می‌توانند اطلاعات مربوط به اوتیسم را یاد بگیرند و در عین حال احساس راحتی داشته باشند. در طول سال رویدادهای اجتماعی زیادی توسط این نهاد برگزار می گردد که در آن کودکان اتیسمی و خانواده هایشان  می‌توانند استراحت کنند، بازی کنند و با خانواده ‌های دیگر سرگرم باشند و این یک فرصت عالی برای والدین است که با والدین دیگر که درگیر این اختلال کودکشان هستند صمیمی شوند و  مجموعه‌ای از بازی‌ها با سطوح مختلف فعالیت فیزیکی مثل بازی‌های تخته‌ای، بازی‌های تعاملی را به صورت یک به یک، دو نفره و یا با چند بازیکن انجام دهند که این کار موجب تقویت روحیه و خودباوری این افراد خواهد شد. همه این فعالیت ها به منظور آسایش و ایمنی کودکان اتیسمی و والدینشان است تا آنها نیر مانند تمامی افراد جامعه بتوانند از تجربیات لذت بخش زندگی نهایت بهره را ببرند.

معرفی انجمن اتیسم ایران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.