دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

امور بانکی و حوالجات

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

امور بانکی و حوالجات

۱۵۹ بازديد

حواله ارزی

شرکت بازرگانی پایدار ترخیص در زمینه فعالیت های بازرگانی و ترخیص کالا از گمرکات با در اختیار داشتن نیروهای کارآمد، خلاق و متعهد جهت واردات و صادرات کالا اقدام به انجام حواله های بانکی با کارت بازرگانی نموده و با توجه به اعتباراتی که در حوزه بازرگانی و بانک های عامل کسب کرده ایم  بعنوان مشاور امور گمرکی در کنار شما واردکنندگان و صادرکنندگان محترم خواهیم بود و پذیرای هرگونه مشاوره و جلسه حضوری در دفاتر اصفهان و بندرعباس هستیم

۱۱۴

حواله ارز دولتی

یکی دیگر از خدمات شرکت بازرگانی پایدار ترخیص حواله ارز دولتی می باشد. حواله ارزی به طور کلی به نوعی پرداخت می گویند که طی آن بانک یا موسسه مالی موظف است درخواست مشتری دارنده حساب در آن بانک را به کارگزار خارجی همان بانک در خارج از کشور اعلام کند، تا مبلغ درخواستی به ذینفع پرداخت شود. در این بین، حواله ارز دولتی به حواله ارزی گفته می شود که در نظام کشورهای چند نرخی با کمترین قیمت برای مصارف مشخصی در حال حاضر برای ( کالاهای اساسی ) ارائه می شود. که این مصارف هم از سوی دولتها اولویت بندی می شوند.

خدماتی که شرکت بازرگانی پایدار ترخیص  در این خصوص ارائه می کند:

  • ثبت حواله
  • ارسال درخواست به کارگزارن بانک ها در خارج
  • ثبت حواله در شبکه جهانی سوئیفیت

 


  • حواله ارز دولتی
  • حواله ارز نیمایی
  • انجام تشریفات بانکی حواله ارز مرجع در ایران و …

 

۵۲۴۷
 

حواله از طریق صرافی

یکی دیگر از خدمات شرکت پایدار ترخیص حواله از طریق صرافی می باشد. با توجه به نیاز وارد کنندگان به حواله ارز آزاد و عدم تعلق ارز دولتی به بسیاری از کالاها، شما می توانید از خدمات با تکیه بر سابقه درخشان این شرکت برای انتقال از مبادی قابل اطمینان اقدام نمایید.

خدمات این شرکت تجاری انتقال ارز از طریق صرافی به تمام دنیا می باشد. با توجه به عدم امنیت برای ارسال حواله ارز آزاد، این شرکت راههای قابل اطمینانی را می شناسد که در سالیان سال فعالیت خود کسب کرده و می تواند عهده دار انجام حواله های صرافی شما عزیزان باشد

گام‌های ۱۶‌گانه

نقشه راه تامین ارز از مبادی صرافی‌ها برای تجار و فعالان اقتصادی رونمایی شد. جزئیات نقشه راه جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد، فعالان تجاری برای دریافت ارز موردنیاز خود باید ۱۶گام را طی کنند.
 

 گام هشتم: در این مرحله بازرگانان کل مبالغ ریالی معامله را به حساب اعلام‌شده صرافی واریز می‌کنند.

 گام نهم: نهمین گام نیز به عهده صرافی‌هاست که طی آن صرافی حواله ارز را به حساب فروشنده خارجی صادر می‌کند.

 گام دهم: پس از صدور حواله ارزی به حساب فروشنده خارجی، بانک عامل موظف خواهد بود با مراجعه به سامانه مدیریت تعهدات ارزی کشور، نسبت به ثبت ابزار پرداخت در قالب برات بدون تعهد اقدام کند.

 گام یازدهم: واردکننده در این مرحله لازم است اسناد حمل ثبت سفارش خود را به بانک عامل تحویل دهد.

 گام دوازدهم: در این مرحله بانک عامل باید با مراجعه به سامانه «مدیریت تعهدات ارزی کشور» اسناد حمل خود را ثبت کند.

 گام سیزدهم: بازرگان موظف است در این مرحله با مراجعه به سامانه جامع تجارت در بخش مدیریت عملیات ارزی بانکی، اطلاعات منشأ ارز خود را ثبت کند.

 گام چهاردهم: اما در این مرحله بانک عامل با بررسی منشأ ارز اقدام به صدور اعلامیه تامین ارز می‌کند.

 گام پانزدهم: بازرگان با مراجعه به گمرک و ارائه شماره رهگیری اعلامیه تامین ارز، اقدام به ترخیص کالای خود می‌کند.

گام شانزدهم: آخرین گام نیز رفع تعهد و دریافت تضامین است. در این مرحله بازرگان پس از ترخیص کالا برای رفع تعهد و دریافت تضامین خود باید به بانک عامل مراجعه کند.

 گام نخست: نخستین گام برداشته شده برای تامین ارز واردکنندگان، ایجاد ثبت سفارش است. واردکننده با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش خود اقدام می‌کند.

 گام دوم: مراجعه به بانک عامل دومین مسیری است که تجار برای رفع نیازهای ارزی خود باید پشت سر بگذارند. سازوکار این مرحله نیز اینگونه است که بازرگانان به شعبه‌هایی از بانک عامل که در ثبت سفارش انتخاب کرده‌اند، مراجعه و با ارائه اطلاعات ثبت سفارش، درخواست تعیین ارز را اعلام می‌کنند.

 گام سوم: در این مرحله بانک عامل باید با مراجعه به سامانه «پرتال ارزی»، از بانک مرکزی درخواست گواهی ثبت آماری از نوع «بانکی-نیما» را ثبت کند.

 گام چهارم: اخذ تعهدات و وثایق لازم از بازرگانان چهارمین گامی است که برای تامین ارز از صرافی‌ها برداشته می‌شود. در صورتی که گواهی ثبت آماری مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد، بانک عامل موظف خواهد شد تضامین لازم را از بازرگانان مطابق بند «ق» بخش اول مجموعه مقررات ارزی اخذ و تاییدیه آن را در سامانه ارز اعلام کند.

 گام پنجم: پنجمین گام واردکنندگان، ثبت درخواست خرید ارز است. بازرگانان با مراجعه به سامانه جامع تجارت و انتخاب گزینه «خرید ارز» در بخش «مدیریت عملیات ارزی بانکی» می‌توانند مستقیما نسبت به درخواست خرید ارز برای ثبت سفارش خود اقدام کنند.

 گام ششم: ارائه پیشنهاد فروش ارز، گام ششمی است که از سوی صرافی‌ها برداشته می‌شود. صرافی‌های مجاز با مراجعه به «سامانه سنا» و انتخاب تب نیما روی درخواست‌های خرید ارز ثبت شده، پیشنهادهای فروش ارز خود را ثبت می‌کنند.

 گام هفتم: انتخاب یکی از پیشنهادهای فروش صرافی‌ها، گام بعدی واردکنندگان است. جزئیات عبور از این مرحله به این شکل است که بازرگان یکی از پیشنهادهای صرافی‌ها را به دلخواه خود انتخاب می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.