یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

قدم به قلب تاریخی شهر تفلیس بگذارید

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

قدم به قلب تاریخی شهر تفلیس بگذارید

۱۳۷ بازديد
مکان های تاریخی شهر تفلیس

مکان های تاریخیِ دیدنی شهر تفلیس

در شهر تفلیس تقریبا همه چیز برای گردشگران جالب و زیبا است : آثار باستانی، مراکز مدرن، کوه ها، جنگل ها، دشت ها و دریاچه ها. تفلیس یک شهر بسیار محبوب گردشگری است. تعداد زیادی از آثار تاریخی معماری، آثار تاریخی فرهنگی، پارک ها و مکان هایی زیبا و مدرن برای استراحت، موجب شده است که هیچ گردشگری به راحتی این مکان را ترک نکند و حتما عکس های دیدنی زیادی از تفلیس را برای یادگاری خواهد گرفت. در این شهر پل معروف صلح و پارک ریک را هم حتما دیدن خواهید کرد و در خیابان روستاولی، خیابان اصلی شهر، از امتداد جاذبه ها، از جمله تئاتر اپرا و باله تلیس، تئاتر روستاولی، گالری های هنری مختلف و کافه ها عبور خواهید کرد. در زیر به معرفی برخی از این مکان های تاریخی شهر تفلیس می پردازیم.

 

  • حمام شاه عباس

مکان های تاریخی شهر تفلیس

حمام شاه عباس به عنوان یکی از برترین مکان های تاریخی شهر تفلیس به شمار می رود. البته در گرجستان حمام های سولفور متعددی وجود دارد. ولی یکی از معروف ترین  آنها که در محله ارتاجالای شهر تفلیس واقع شده است حمام شاه عباس است. این حمام هیچ وسیله گرم کننده ای ندارد و آب گرم آن کاملا طبیعی است و باور بر این است که دارای اثرات درمانی نیز می باشد. کاشی کاری های آن به سبک صفویه و زمان ساخت آن مربوط به آن دوران می باشد و یکی از جاذبه های توریستی تفلیس به شمار میرود.

  • مجسمه قرقاول و پرنده بنیانگذار تفلیس

مکان های تاریخی شهر تفلیس

مجسمه قرقاول مجسمه ای بسیار قدیمی در شهر تفلیس است و حکایت از داستانی قدیمی دارد از پادشاه واختانگ گوگاسالی که یک روز در اطراف قلمرو تفلیس امروزی مشغول شکار بود و سپس با یک جنگل انبوه پوشیده و سرسبز مواجه شد. پادشاه یک قرقاول را زخمی کرد و عقاب خود را به دنبال آن فرستاد. پس از جستجویی طولانی، هر دو پرنده را در آب گرم در حالی پیدا کرد که هر دو آب پز شده بودند. پادشاه گوگاسالی با آب گرم گوگرد دار طبیعی تحت تأثیر قرار گرفت و تصمیم گرفت تا شهری را در نزدیکی چشمه ها تاسیس کند و آن را تفلیس نامید.

  • دریاچه لاک پشت

مکان های تاریخی شهر تفلیس

این دریاچه زیبا، یک تفرجگاه تابستانی در محله واکه و نزدیک سفارت ایران در تفلیس است، که هر سال در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران خارجی و مردم بومی می باشد.در زبان گرجی به دریاچه لاک پشت، ” کوستبا ( *******tba ) ” گفته می شود. ” کو ” در زبان گرجی به معنی لاک پشت است و وقتی ” س ” به آن اضافه می شود در حقیقت جمع است به معنی لاک پشتها و در زبان انگلیسی به دریاچه لاک پشت ” Turtle Lake ” گفته می شود. برخلاف اسم دریاچه لاک پشت تفلیس، هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمی کند بلکه مردم گرجستان معتقد هستند که این دریاچه از بالا شبیه لاک پشت است و به همین دلیل به آن دریاچه لاک پشتها گفته می شود.

در دریاچه لاک پشتها علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، می توانید از سرگرمی های دیگری نیز استفاده کنید مانند : قایق سواری، استفاده از نوشیدنی و خوراکی های کافه ها ، همچنین گاهی اوقات کنسرت های موسیقی محلی نیز در اطراف دریاچه برگزار می شود .

  • حمام های ماساژ در تفلیس

مکان های تاریخی شهر تفلیس

حمام های آبگرم سنتی از زمان های قدیم در گرجستان معروف بوده اند، این حمام ها از چشمه هایی غنی از گوگرد و عناصر معدنی با درجه حرارت ۳۸ تا ۴۰ درجه ای بوجود آمده اند. سالیان طولانی آب های این چشمه برای درمان انواع بیماری های از جمله درد مفاصل و بیماری های پوستی استفاده می شد. شهروندان تفلیس و گردشگران از این حمام برای استراحت و کسب آرامش در اوقات فراغت استفاده می کنند. همچنین مراکز ماساژ در این حمام ها از استقبال بالایی برخوردار است.

  • شهربازی بزرگ تفلیس

مکان های تاریخی شهر تفلیس

پارک وسیع متاتسمیندا (Mtatsminda Park) از محبوب ترین جاذبه های طبیعی و هیجانی تفلیس است. این پارک زیبا در بلندترین نقطه شهر و ارتفاع ۷۰۰ متری در بالای کوهی به همین نام قرار گرفته است . این پارک درست در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته و دسترسی بسیار آسانی دارد. اما نکته جذاب تر این است که برای رسیدن به متاتسمیندا می توانید سوار قطار کابلی شوید و در حین بالا رفتن از کوه، مناظر شهری تفلیس را هم دید بزنید.

شهربازی متاتسمیندا که درون این پارک واقع است، در مجموع نزدیک به ۲۵ بازی مختلف دارد که در سه بخش هیجانی، خانوادگی و کودک قرار گرفته اند. از جذاب ترین آن ها می توان به ترن هوایی پر پیچ و خم، سرسره های آبی، چرخ و فلکی بزرگ، بازی های پرتابی، قلعه ارواح، بازی های ویدیویی و کامپیوتری و … اشاره کرد. در کنار این ها، متاتسمیندا از امکانات خوبی برخوردار است که رستوران ها و کافه های مختلف، محوطه پیک نیک، فروشگاه و سالن های برگزاری عروسی و جشن تولد از آن جمله هستند. خوب است بدانید که این شهربازی هزینه ورودی ندارد و برای استفاده از هر بازی، هزینه را به صورت جداگانه پرداخت خواهید کرد.متاتسمیندا عضو انجمن بین المللی شهربازی ها (IAAPA) است که به این ترتیب کارکنان حرفه ای و متخصص آن، مرتب وضعیت وسایل بازی را کنترل کرده و تطابق آن ها با شاخص های جهانی را بررسی می کنند. بنابراین می توان گفت خیالتان از ایمنی وسایل بازی راحت باشد.

 

  • آبشار و باغ بوتانیکال تفلیس

مکان های تاریخی شهر تفلیس

یکی از بهترین مکان های تاریخی شهر تفلیس و از مهم ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی گرجستان باغ بوتانیکال است که هر ساله تعداد زیادی از مسافران را به سوی خود جذب می کند. باغ بوتانیکال قبل از سال ۱۸۴۵ تنها در دسترس خانواده سلطنتی بود ولی بعد از این سال به منظور بازدید عموم مردم بازگشایی شد. باغ بوتانیکال یکی از برترین جاذبه های توریستی تفلیس می باشد. این باغ  اولین بار در سال ۱۶۷۱ توسط یک مسافر فرانسوی به نام ژان شاردن با عنوان باغ سلطنتی شرح داده شد و در نهایت در سال ۱۶۲۵ تحت عنوان باغ قلعه یا باغ Seidabad نام گذاری شد. باغ گیاه شناسی در اوایل قرن ۱۹ بازسازی شد و در سال ۱۸۴۵ رسما به عنوان باغ گیاه شناسی تفلیس شناخته و نام گذاری شد. باغ بوتانیکال در بین سال های ۱۸۹۶ و ۱۹۰۴ به سمت غرب گسترش یافت؛ همچنین بین سال های ۱۹۳۲ و ۱۹۵۸ قلمرو اطراف گورستان اخوان سابق در باغ گیاه شناسی گنجانده شد، به طوری که هنوز هم گور هایی در این باغ مشاهده می شود. یکی دیگر از محل های جادویی و سحرآمیز در قلمرو باغ گیاه شناسی، آبشار جادویی و یک پل در بالای آن است. در ادامه این باغ، یک تونل در منطقه ای که مجسمه یک مرد سنگی در آن ساخته شده است به چشم می خورد.

  • پارک آبی بزرگ تفلیس

مکان های تاریخی شهر تفلیس

جینو پارادایس مجموعه ای بزرگ، تفریحی و چند منظوره است که می تواند برای شما یک روز تفریحی به یادماندنی را در تفلیس رقم بزند. فرقی نمی کند هر زمانی از سال که به گرجستان سفر کنید، درهای جینو پارادایس به روی شما باز است و می توانید از تفریحات و خدماتش، ب طور همزمان استفاده کنید. در این مجموعه تفریحی یک پارک آبی، بخش ماساژ و سونا و بخش بدنسازی به چشم می‌خورد. قسمت پارک آبی جینو پارادایس، یکی از بخش های قابل توجه آن است که تفریحات هیجانی اش عبارت اند از: سرسره سورتمه، بخش ساحلی، تفریحات هیجانی و آبی، بخش کودکان، پارک داینو و استخرها. در کنار همه این بخش ها، خدمات دیگری در جینو پارادایس در اختیار بازدیدکننده ها قرار می گیرد که از آن جمله می توان به رستوران و کافه و سالن برگزاری مراسم و جشن ها اشاره کرد.

  • ده ها موزه در تفلیس (موزه تاریخ، هنر، جنگ، مردم شناسی)

مکان های تاریخی شهر تفلیس

شهر تفلیس دارای موزه های شگفت انگیز بسیاری است که از تنوع موضوعی بسیار بالایی برخوردار هستند؛ در این شهر شما می توانید موزه های تاریخی، فرهنگی، هنری، آلات موسیقی و ادبیات را پیدا کنید. همچنین هزینه های ورودی موزه ها در تفلیس و بقیه شهر های گرجستان در مقایسه با شهرهای اروپایی کم است و برخی حتی رایگان هستند! برای مثال موزه ملی گرجستان شامل مجموعه های خارق العاده ای است که بیانگر فرهنگ و گذشته جذاب کشور گرجستان است، همچنین موزه تاریخ تفلیس در یک کاروان سرای تاریخی قرار گرفته که برای استفاده عمومی مورد بازسازی قرار گرفته است و یا موزه قوم نگاری، موزه ای وسیع و کامل است که در فضایی روباز تجهیز شده و بیش از ۵۰ هکتار زمین را در پارک ویک تفلیس در بر گرفته است. علاوه بر این ها، موزه هنرهای زیبای تفلیس، موزه اشغال شوروی، موزه دولتی ابریشم، موزه علوم و سرگرمی اکسپریمنتاریوم، موزه هنرهای معاصر زوراب تسرلی هم برای بازدید پیشنهاد می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.