جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

فلای بورد اوج هیجان ورزش‌های آبی

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

فلای بورد اوج هیجان ورزش‌های آبی

۲۴۵ بازديد

در بهار سال ۲۰۱۱ یک رویاپرداز فرانسوی وسیله‌ای را در مسابقات جهانی ورزشهای آبی کشور چین رونمایی کرد که مسیر ورزش‌های آبی همگانی را به طور کامل تغییر داد. فلای بورد که گاها به فارسی آن را هوا برد هم می‌نامند یکی از تجهیزات گردشگری مکمل جت اسکی است که آب را با فشار زیاد از درون لوله‌ای انعطاف‌پذیر از انتهای وسیله‌ای که به زیر پاهای شخص متصل است به سرعت پمپ می‌کند. این فشار آب همانند جت فرد را از سطح آب به هوا بلند می‌کند. اگر بخواهیم اساس کار فلای‌بورد را به زبان ساده شرح دهیم، شیلنگ آبی را تصور کنید که روی زمین افتاد، اگر ناگهان آب را با فشار زیاد باز کنید شیلنگ به سرعت به حرکت درآمده تا جایی که اگر فشار آب خروجی زیاد باشد، شیلنگ آب در هوا معلق خواهد ماند. فلای‌بورد حس پرتاب و پرواز از سطح آب با کنترل و البته لذت و هیجان است.

فلای بورد فلای برد

دلیل جذابیت فلای بورد نسبت به سایر ورزش‌های آبی

فلای بورد یک ورزش آبی صرف مانند اسکی روی آب نیست، یک ورزش هوانوردی مثل سقوط آزاد هم نیست، اما در عین حال که هیجان و لذت هر دو ورزش را به دنبال دارد به مراتب از اسکی روی آب و همچنین هوانوردی کم‌خطر، ارزان تر، در دسترس تر و هیجان انگیز تر است. در فلای بورد، فرد حداکثر تا ۱۵ متر از سطح آب بالا می‌آید و در صورت بروز خطا یا از دست رفتن کنترل از همین فاصله داخل آب سقوط می‌کند. اما این موارد تنها دلایل جذابیت فلای برد نیست. این ورزش بر خلاف سایر ورزشهای هیجان انگیز آبی نیاز به واکنش و عکس‌العمل سریع دارد. دارای حرکات سریع خلاقانه و همچنین انعطاف‌پذیری حرکتی بسیار بالایی است. آموزش آن بسیار آسان می‌باشد. کافیست کمی علاقه‌مند به هیجان در آب باشید، بقیه کارها را به فلای‌برد بسپارید.

انواع فلای‌بورد، لوازم و تجهیزات جانبی

علی رغم این که از ظهور این ابزار ورزشی سرگرمی، مدت زمان زیادی نگذشته، به دلیل استقبال عموم مردم و همچنین ورزشکاران حرفه‌ای در حال حاضر تجهیزات فلای‌بورد در دو رده‌ی حرفه‌‌ای و مبتدی ارائه شده است. تجهیزات حرفه‌ای از امکانات پیشرفته‌تری برخوردار است. هر فرد مبتدی قبل از استفاده از فلای برد حرفه‌ای حداقل باید ۲۵ ساعت از فلای برد مبتدی استفاده کرده باشد. تفاوت اصلی فلای برد حرفه‌ای و مبتدی در کیتهای الکترونیکی نصب شده بر روی مدل حرفه‌ای است. در فلای بردهای مبتدی هدایتگر دارای دو نازل دستی است که به کمک این دو نازل می‌تواند علاوه بر حفظ تعادل خود، کنترل بیشتری بر روی دستگاه و همچنین حرکت خود داشته باشد اما در مدل پیشرفته نازل‌های دسته حذف شده و کنترل‌گرهای الکترونیکی به کیت اصلی اضافه شده است.
دستگاه فلای بورد از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. بخش اول همان کیت گاز یا کیت الکترونیکی است که فرد بر روی آن سوار می‌شود و بخش دوم به جت اسکی متصل شده و نیروی لازم برای پمپ آب را تأمین می‌کند. فلای‌ بردهای معمولی امروز در ردیف تجهیزات گردشگری محسوب می‌شوند اما مدل حرفه‌ای آن برای حرکات نمایشی پیشرفته و همچنین شرکت در مسابقات رسمی فلای بردینگ به کار گرفته می‌شود. برگزاری اولین دوره مسابقات رسمی فلای‌بوردینگ در دوحه قطر در سال ۲۰۱۱ تاثیر زیادی در گسترش و رواج این تفریح داشت. در ایران با توجه به این که سواحل جنوبی و شمالی کشور قطب گردشگری تابستانی است از سال ۱۳۹۱ تجهیزات فلای بوردینگ وارد کشور شد و هم ‌اکنون هم در شمال و هم در جنوب خصوصا جزیره کیش باشگاهها و مراکز زیادی این خدمات را ارائه می‌کنند.

آموزش فلای بورد
آموزش فلای بورد

به دلیل این که پیش نیاز این تفریح مهیج جت اسکی است، «انجمن جت اسکی» و «جت بت» کشور هم اکنون پیشتاز آموزش و مروج فلای بردینگ کشور است. آموزش کار با این وسیله تقریبا برای تمامی افراد در تمام سنین مشروط به داشتن سلامت و توانایی جسمانی امکان‌پذیر است. افراد مبتدی تنها پس از ۳۰ دقیقه آموزش می‌توانند از این وسیله جذاب استفاده کنند. آموزش فلای برد حرفه‌ای با وسایل و تجهیزات اجاره‌ای تقریبا توجیه اقصادی ندارد، از سوی دیگر پرداختن حرفه‌ای با هدف شرکت در مسابقات رسمی مستلزم آشنایی ورزشکار با شنا، شیرجه و اسکی روی آب است، اما استفاده تفریحی هیچ گونه پیش نیاز خاصی ندارد. در صورت تمایل به یادگیری این ورزش پر هیجان می توانید با گروه گردشگری دامونا تماس بگیرید تا شما را در زمینه آموزش فلای بورد راهنمایی کنیم.

خرید تجهیزات فلای بورد و سرمایه‌گذاری

همچنین اگر در زمینه توریسم یا ورزش‌های آبی فعالیت می‌کنید، خرید و ارائه تجهیزات گردشگری فلای بورد فرصت مناسبی است برای سرمایه‌گذاری‌های سودآور و زودبازده. با توجه به عدم نیاز به فضای وسیع و همچنین استقبال جمعیت جوان کشور، فلای بورد دارای بیشترین پتانسیل و جذابیت فعالیت و سرمایه‌گذاری است. برای دریافت مشاوره در زمینه سرمایه گذاری و خرید تجهیزات فلای بورد می توانید از طریق یکی از راههای که در صفحه تماس با ما ذکر شده است با گروه گردشگری دامونا تماس بگیرید، خوشحال می شویم که شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

برای آشنایی بیشتر با یکی دیگر از ورزش های آبی پیشنهاد می کنیم که صفحه مربوط به آموزش غواصی را نیز مطالعه بفرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.