جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

طراحی وب سایت، اپلیکیشن موبایل، سئو، دیجیتال مارکتینگ

انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

۱۹۴ بازديد
لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن انواع مختلفی دارد که با توجه به کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرد. از پرمصرف ترین لوله های پلی اتیلن ، لوله پلی اتیلن آبرسانی می باشد. لوله پلی اتیلن آبرسانی به رنگ سیاه است که با یک خط آبی از دیگر لوله ها متمایز می شود. عمده کاربرد آنها در آبرسانی و انتقال آب می باشد. از ویژگی های مهم لوله های پلی اتیلن آبرسانی می توان به مقاومت و سبکی آن ، عدم خوردگی و عدم رسوب گذاری اشاره کرد. همچنین لوله پلی اتیلن آبرسانی طول عمر بالایی دارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. از آنجایی که میکرو ارگانیک ها هیچ آسیبی به لوله پلی اتیلن آبرسانی نمی رساند، این لوله ها برای لوله کشی آب شرب نیز مناسب می باشند. این محصول در فشارهای مختلفی در بازار عرضه می شود و خریداران با توجه به نیاز خود اقدام به خرید می کنند. این مزیت ها موجب شده لوله پلی اتیلن آبرسانی جای لوله هایی از جنس فلزی و بتنی را بگیرد. کاربرد اصلی لوله های پلی اتیلن آبرسانی برای انتقال آب در خارج از شهرها و یا در داخل شهرها برای انشعابات اصلی می باشد. با شرکت توسن صنعت آپادانا تولید کننده لوله پلی اتیلن ، لوله آبیاری ، نوار آبیاری و لوله دریپردار همراه باشید تا با انوع لوله پلی اتیلن آبرسانی بیشتر آشنا شوید.

انواع لوله های پلی اتیلن آبرسانی

لوله های آبرسانی نقش مهمی در انتقال آب و در شبکه آبرسانی دارند. لوله های پلی اتیلن آبرسانی قطر ۱۶ الی ۳۱۵ میلی متر دارند و در رده فشاری ۴ الی ۲۵ اتمسفر (PE100 , PE 80) تولید می شوند. این لوله ها صرف نظر از ضخامت و فشار کاری با توجه به مواد اولیه به سه نوع مختلف تقسیم می شوند.

  • PE 63: این نوع از لوله پلی اتیلن آبرسانی امروز مورد استفاده قرار نمیگیرد و منسوخ شده است. ضخامت و وزن بیشتری نسبت به دو مدل دیگر دارد و هزینه ی تولید آن بسیار بالاست و صرفه اقتصادی ندارد.
  • PE 80: با تولید این مدل تولید کنندگان دریافتند که با افزایش دانسیته مواد، می توان فشار بیشتری به محصول وارد کرد و از وزن و ضخامت آن کاست و از نظر قیمت نیز پایین تر از مدل PE 63 بود. پس از مدل PE 63: بسیار بهتر و کارا تر بود.
  • PE 100: گرید ۱۰۰ لوله پلی اتیلن آبرسانی از بهترین مواد اولیه ساخته شده که بار کاری بیشتر و وزن و ضخامت کمتر دارد، فشار کاری بیشتری را تحمل می کند. در مدل های قبلی برخود نور خورشید موجب استحلاک لوله می شد و یکی از معایب لوله پلی اتیلن آبرسانی نیز همین علت بود، که این موضوع در این مدل برطرف شده است. PE 100 برابر اشعه ماورای بنفش (UV) مقام است و نور خورشید تاثیری رو آن ندارد.

نوع لوله و وزن آن ارتباط مستقیم با قیمت آن دارد.

ویژگی های لوله پلی اتیلن آبرسانی

  • عمر ۵۰ساله: لوله های پلی اتیلن آبرسانی از آنجایی که در برابر حرکت خاک و فشار مقاوم هستند، و اصلا دچار نشتی و استحلاک نمی شوند عمرمی در حدود نیم قرن دارند.
  • فاکتور ایمنی: پلی اتیلن ماده ای ویسکوالاستیک است و تمامی ویسکوالاستیک ها در اثر گذشت زمان در دمای معمولی و فشار کم نیز تغییر شکل می دهند. خواص مکانیکی پلی اتیلن به سه عامل زمان، دما و فشار وابسته است و با تغییر هر یک تغییر شکل می دهد. با این حساب در هنگام تولید باید این نکته را در آزمایشگاه در نظر گرفت و این خاصیت ویسکوالاستیک را کنترل کرد که به فاکتور ایمنی معروف است.
  • مقاوم: لوله پلی اتیلن آبرسان در برابر اسید و باز و مواد شیمیایی و محلول ها مقاوم است. پس می توان لوله های پلی اتیلن آبرسانی را در مصارف دیگری علاوه بر انتقال آب شرب نیز استفاده کرد. همچنین این لوله ها اگر در مسیر لوله کشی در محیطی اسیدی یا بازی قرار بگیرند، دچار مشکلی نخواهند شد.
  • وزن کم: به نسبت دیگر انواع لوله های فولادی، چدنی وزن بسیار کمی دارد که موجب راحتی در حمل و نقل و نصب می شود.
  • انعطاف پذیر: این لوله ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و در شرایط دما و فشارهای مختلف منعطف می شوند.
  • آب بند بودن: لوله های پلی اتیلن کاملا آب بندی شده اند و اصلا نشتی ندارد و نسبت به لوله های چدنی و PVC بهتر هستند. این مزیت موجب استفاده بهینه از آب شده است.
  • مقرون به صرفه : با توجه به عمرطولانی، عدم نشتی و خرابی و عدم نیاز به تعمیرات دوره ایی از نظر اقتصادی کاملا به صرفه می باشد.
  • لوله های پلی اتیلن آبرسانی بدون نیاز به وسیله دیگری، به یکدیگر متصل می شوند، نیازی به خرید متصل کننده نیز ندارند. علاوه بر کاهش قیمت از نفوذ مواد خارجی به درون لوله جلوگیری می کند و برای لوله کشی آب آشامیدنی مناسب می باشد.
  • تا طول ۱۲ متر برای لوله های به صورت شاخه و برای لوله های بالاتر از ۱۲۵ میلیمتر و به صورت کلاف های ۱۰۰ متری برای لوله های ۱۲۵ میلیمتر فشار کاری ۱۰ بار و کمتر از ۱۲۵ میلیمتر قابل عرضه می باشند.

نکات خرید لوله پلی اتیلن آبرسانی

  • به نوع مواد اولیه دقت فرمایید؛ مرغوب ترین نوع لوله پلی اتیلن آبرسانی لوله پلی اتیلن PE80 یا PE100 می باشد .
  • به فشار آب توجه کنید؛ با توجه به فشار آب برای انتخاب فشار کاری لوله اقدام کنید.

نکات نصب لوله  پلی اتیلن آبرسانی

  • برای برش لوله های پلی اتیلن آبرسانی دقت کنید هنگام برش لوله پلی اتیلن آبرسانی آسیبی به لوله وارد نشود و سر لوله های پلی اتیلن آبرسانی سالم بماند. برای برش لوله پلی اتیلن آبرسانی نیز از تجهیزات مخصوص نظیر اره دستی دندانه ریز برای لوله های پلی اتیلن آبرسانی با قطر کم و برای لوله های پلی اتیلن آبرسانی با قطر زیاد از ابزارهای مخصوص برش استفاده کنید.
  • سرشاخه های لوله های پلی اتیلن آبرسانی را قبل از نصب لوله خشک و تمیز نمایید.
  • برای نصب لوله های پلی اتیلن آبرسانی پیمانکاران موظف اند کلیه نکات در خصوص نصب لوله های پلی اتیلن آبرسانی را رعایت کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.